poniedziałek, 2 lutego 2015

Wzorce



Kiedy młody człowiek zaczyna swą pierwszą pracę niezmiernie ważne jest, z kim i, gdzie. Nie będę tutaj opisywał, gdzie teraz można pracować, bo moim skromnym zdaniem najgorszą opcją strefy ekonomiczne. Nie ze względu na zarobki a ze względu na ludzi, obok, których pracujemy. Nie znamy ich bliżej nie możemy z nimi porozmawiać, bo pracujemy, bo takie ówczesne wymogi pracy. Mój start w pracę odbył się za komuny i był on lepszy niż sobie można wyobrazić. Z jakiego powodu? Z powodu ludzi, którzy mnie otaczali. Gdybym na przykład nie spotkał Jurka nigdy nie stałbym się tym, kim jestem. To człowiek, który był malarzem amatorem, rzeźbiarzem i, który zaszczepił mi miłość do sztuki malarskiej. Nawet kupiłem farby i pędzle i namalowałem dwa obrazy kwiatów. Niestety, nie mam talentu i próby moje były opłakane. Człowiek ten otworzył mi oczy na świat malarstwa. Opowiadał o malarzach Impresjonizmu i roztoczył przedemną świat ich obrazów. Opowiadał jak żyli, jak malowali. Na każdej delegacji szedłem z, nim do muzeum malarstwa w danym mieście. Pokazywał mi malarzy i opisywał jak malują i jakie to wszystko ma znaczenie. Dzięki niemu kupiłem kilkadziesiąt książek na temat malarstwa i przeczytałem kilkanaście biografii malarzy. Kupiłem kilka albumów i mam je do dzisiaj.
Wspominam tego kolegę, bo bez takiego wzorca sam nie zaszczepiłbym go swojej córce, której przekazałem także jakąś cząstkę wiedzy o sztuce. Do dzisiaj Ola pamięta wyprawę do Poznania, gdzie byli wystawiani światowi Impresjoniści. Nawet zaczęła malować obrazy. Ma talent, ale niestety nie lubi malować i nie jest to jej zajęcie a szkoda. Chodziła również na grę na keyboardzie kilka lat i na pewno zostanie w niej nuta wrażliwości na sztukę. Nie będę tutaj pisał, że zaszczepiłem jej miłość do książek, bo to normalne przy moim ich ukochaniu. Wzorce, na jakie natknie się młody człowiek bardzo ważne, żeby później w życiu nie pił tylko piwa lub oglądał głupie seriale w telewizji. Tutaj przysłowie, czym skorupka za młodu nasiąknie tym na starość trąci ma zastosowanie. Nie tylko pieniądze ważne, ale także, z kim pracujemy i kogo mamy obok siebie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz