poniedziałek, 1 czerwca 2015

Wycieczka do Arboretum.



W niedzielę wybrałem się do ogrodu a raczej nazywa się to Arboretum w Wojsławicach. Mam tyle lat i tam nie byłem, musiałem nadrobić zaległości. Dawniej nie było samochodu i zainteresowań tym tematem, tylko pogoń za bieżącymi sprawami.
Wyruszyłem rano o 9.30 I dotarłem o 11.30. Około 130 km. Bez Kaśki ani rusz drogi źle oznakowane zwłaszcza z kierunku, z którego jechałem:
Strzegom powrót, rozjazd Legnica,Wrocław - okulary dobrze nosić
Dzierżoniów kierunki na Niemczę jest jeden na rondzie. W powrotnej skręt w Szpitalną na czuja nic nie ma
Niemcza zupełnie brak oznaczeń. Arboretum są oznaczenia małe, ale są. Chyba zazdroszczą ogrodowi.
Świdnica oznakowanie skrętu w prawo z głównej  na Dzierżoniów - lipa

Jak pisałem nie każdemu potrzebny GPS, jak  podróżuje mało, a chyba należy oznakować  jak trzeba te drogi.
W Niemczy nie urwijcie sobie zawieszenia, bo są liczne dziury. Nasze drogi, te krajowe połatane jak ser szwajcarski. Od 25 lat zmieniło się to, że mniej dziur, prawie ich nie ma. Jakość dróg marana jak była taka jest. Zwłaszcza tych lokalnych. Budujemy za to najdroższe autostrady na dodatek sporo płatne za przejazd. Nie dla przeciętnego zjadacza chleba.  Za to samochody są super, tylko bez naszych, naszej produkcji, co załatwiły wszystkie rządy po 1989 roku. Jak można było na to pozwolić to nie wiem.  W ogóle brak gospodarności w Polce, dlatego proponuję niektóre twarze wykasować z Sejmu. Zapamiętajcie.
Gonimy Europę, ale słabo, bo na oko są montownie, markety i samochody.
Parking w Wojsławicach to łąka i tyle. Trzeba wybudować namiastkę parkingu z dotacji, tu by się przydała. Samochodów to na oko było na pewno od 500 do 1000.
Samo Arboretum istny cud, trzeba to zobaczyć. Następny termin to lipiec, kiedy kwitną liliowce gdzieś około 10. Polecam. Kierunek 50 km od Wrocławia na południe.
Kto jest z daleka może popatrzeć w Internecie na zwiedzanie wirtualne link 
Dodałem też film na YT z mojego zwiedzania poniżej.
Czas zwiedzania to około 2 do 4 godzin, dlatego zarezerwujcie sobie cały dzień bez pośpiechu. Można wsiąść kocyk jest gdzie go rozłożyć, poleżeć zjeść. Liczne ławki i zakątki do odpoczynku. Byłem w niedzielę i przy dobrej pogodzie to trochę ludzi tutaj było, nie wiem jak jest w tygodniu na pewno mniej.
Dla hobbystów są stanowiska z roślinami, można kupić liliowce, azalie, róże i wiele innych w zależności od tego, co mają.
Niemczy nie zwiedzałem a na pewno warto miasto historyczne. To tyle, resztę znajdziecie u wujka G.
Link do Arboretum tutaj.

 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz