niedziela, 26 maja 2019

Geocaching czyli skarby na świeżym powietrzu.


Czytelnicy tego bloga wiedzą, że lubię czasami poszukać sobie w okolicy ruin starych dworów, zamków. Niestety chyba wszystkie ruiny odwiedziłem i trzeba szukać w dalszej odległości. Jest to związane z czasem i pieniędzmi. Podróże kosztują.
Wpadłem jakiś czas temu na stronę  geocaching.pl nie wiem jak to się stało ale się stało. Zainteresowałem się dokładniej co to takiego. Okazało się, że to dla mnie.
To takie współczesne poszukiwanie skarbów. Nie dosłownie bo szukamy skrzyneczek plastikowych w których jest karteczka na którą wpisujemy nasz login i datę. Tak to wygląda.
Gdzie są ukryte te skrzynki zapytacie. Jest serwis właśnie geocaching.pl, na którym się logujemy i do szukania. Tam mamy mapę gdzie ukryte są te skrzynki.
Wystarczy do tego smartfon, który na pewno wszyscy w obecnych czasach mają.
Skrzynek jest około 47 000 i są dosłownie obok Ciebie. Idziesz z psem i nie wiesz, że obok jest skrzyneczka.
Jeżeli już Cię to zachęciło do tej przygody to zaczynaj.
Ja dzisiaj poszedłem na spacer i znalazłem dwie pierwsze skrzynki. Czy jest łatwo? Nie wiem bo mam tylko dwie na koncie. Pierwsza była tutaj.



Trzeba być uważnym i dokładnie się rozglądać. Najlepiej poczytać o skrzynce na mapie w serwisie. Tam są zdjęcia i opinie kogoś kto znalazł skrzynkę. To na pewno pomoże. Ja tak zrobiłem.To wiadukt kolejowy i szukaj tutaj małego pojemniczka. Naprawdę trzeba pogłówkować żeby znaleźć.
Tutaj link do bloga gdzie jest opisane jak zacząć link A tutaj do serwisu link. Powodzenia !!!

PS.
Tutaj jest link z opisem C:Geo. Jak wgrać mapę żeby być offline czyli bez Internetu i jak to wszystko ugryźć. GPS jest darmowy, trzeba tylko go uruchomić w Smartfonie w Ustawieniach gdzie jest Lokalizacja. Trzeba zaznaczyć tylko Urządzenie -  bez Internetu. Inaczej pobiera opłatę za transfer.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz